دورخیز

گاهی مجبوری برای رسیدن به آنچه میخواهی از جایی که ایستاده ای عقب تر بروی و دورخیز کنی.

دورخیز

گاهی مجبوری برای رسیدن به آنچه میخواهی از جایی که ایستاده ای عقب تر بروی و دورخیز کنی.

دانشجوی روانشناسی و علاقمند به نوشتن از آنچه بلده ، میبینه و حس میکنه.

گل به خودی

چهارشنبه, ۶ دی ۱۳۹۶، ۰۷:۴۳ ب.ظ
من حقیقتاً آدم مرد ستیزی نیستم اما وقتی یه گروه از افراد جامعه مظلوم واقع میشن‌ و گاهی از حقوق طبیعی شون ‌هم محروم‌ میشن‌ خونم به جوش‌ میاد جوری حرف میزنم که هر شنونده ای قطع به یقین میگه این آدم سایه هر جنس مذکری رو‌ با تیر میزنه.اما هیچوقت تو‌ این زمینه حرفام‌ غیر منطقی به نظرم‌ نیامده.

- این که یه زن بخواد خودش برای حال خودش تصمیم بگیره که میخواد در آرامش تو‌خونه باشه و مدیریت منزل رو داشته باشه تا دیر تر شکسته بشه یا اینکه یکی دیگه میخواد بره بیرون کار کنه و هر دو رو ‌در کنار هم بخواد آیا خواسته عجیبیه؟”خطاب به آقایونی که همیشه میگن ما به خاطر خود خانما میگیم‌ کار نکنین اذیت میشین:)”
 
-آیا این طبیعیه که خانمی به دلیل عدم‌ ‌رضایت همسرش از ادامه تحصیل حتی تا مقطع دکترا محروم بشه؟ حالا همسرش یا میگه تو‌ که نمیخوای کار کنی چرا دکترا بگیری یا بگه دوست ندارم‌ تو‌محیطی که هستی هر جور آدمی هست یا کلاً با ادامه تحصیل خانما مخالف باشه فرقی در نتیجه کار نخواهد داشت."اونوقت خانما نمیتونن بگن تو محیط کارت خیلى زن هست من دوست ندارم برى:)"

-آقایونی که میگن وظیفه مادری مهمتر از کار های مدیریتی است و نباید مناسب مدیریتی رو در اختیار خانم ها قرار داد،آیا نقش پدری اهمیت ندارد؟آیا کسی هست که بگوید پدر بودن مهم نیست؟یا از اهمیت کمی برخوردار است؟
پس میتوان گفت مشاغل مدیریتی را مرد ها هم نباید داشته باشند چون بیشتر وقتشان را میگیرد؟

-چرا زنان وابسته باب میل تر هستند نسبت به زنان مستقل برای ازدواج؟چرا از استقلال زنان باید ترسید؟آیا یک مادر قدرتمند که جایگاه کاری خوبی دارد نمیتواند مادر مهربان و همسر دوست داشتنی باشد؟

-چرا عنوان کردن نمونه هایی از زنانی که بعد از قرار گرفتن در محیط کاری به همسرانشان خیانت کرده اند را دلیل ناسالم بودن محیط کاری برای زنان میدانیم و دلیل این اتفاق را شاغل بودن زنان میدانیم؟ با این حساب محیط های کاری در این سال ها برای مردان خطرناک تر بوده است ،چرا که بی مهری ها و خیانت های فراوانی بنیان بسیاری از زندگی ها را ویران کرده است و با این نگاه تنها دلیلش حضور مردان در محیط های کاری است ؟

-آیا قوانین ما بی طرف هستند و نگاه جنسی ندارند؟ چگونه مواردی از قبیل چگونگی اطاعت از همسر در قوانین آمده اما‌ هیچ قانونی با توجه به این گفته اما‌م صادق (ع) و صد ها گفته دیگر امامان و ‌پیامبر مبنی بر اینکه با زنانتان مثل گل رفتار کنید، با آنان با مهربانی و احترام صحبت کنید،کنار همسر بودن و‌شاد کردن دل او را معادل عبادت میدانند ، وظیفه مرد برای تأمین کامل همسر شامل خوراک و پوشاک و‌مسکن خوب و‌امکانات رفاهی را در نظر نمیگیریم؟ 
اگر بخواهیم ‌با قانون اسلام‌ پیش برویم‌ مردی که باعث اندوه همسرش میشود مرتکب گناه شده است مردی که بی احترامی میکند از حدود خدا خارج شده مردی که بعد از سال ها زندگی هنوز مسکن تهییه نکرده است قوانین مطرح شده در اسلام ‌را رعایت نکرده اما فقط کافی است زنی از روی ناراحتی به خاطر توهینی که به او‌شده است خانه را به قصد آزاد کردن فکرش و‌استراحت دادن به ذهنش ترک‌ کند دادگاه حق را به مرد میدهد که بله زنت چنین است و‌چنان...چرا حضرت زینب با آن نقش پررنگ اجتماعی و سیاسی را نادیده میگیریم و‌یا خطبه فدکیه حضرت زهرا را؟مگر نه آنکه وقار و صلابت از این خطبه میبارد به کلاس های تفسیر این دو بزرگوار که در احادیث آمده چرا اشاره نکنیم‌ برای اینکه به زنان حق فعالیت اجتماعی بدهیم 

-آیا درخواست داشتن حق تحصیل و‌کار برابر برای زن و‌ مرد خواسته ی زیادی است؟

-آیا اینکه زنی عاقل و بالغ بتواند برای خودش تصمیم بگیرد که چه چیزی او‌را از زندگی راضی میکند یا چه آینده ای را در کنار خانواده برای خودش متصور شود خلاف اخلاق و عقل است؟آیا زنان به حکم زن‌ بودن نمیتوانند جز مادری و همسری نقش دیگری بگیرند؟
این اما اگر ها فراوان است و گاهی حتی فکر کردن به آن ها خسته کننده هستند،چه راه طولانی و‌ پر زحمتی برای به دست آوردن حقوقمان باید طی کنیم.
ما زنان را جامعه اینگونه بار می آورد که عده ای ضد مرد و عده ای مثل زهرا ایت اللهی ضد زن به نظر بیایند
وقتی در رسانه ملی حرف از چند همسری میشود و در آن جمع هیچ مخالفی نیست یعنی بازگشت به عقب!
یعنی حتی نمیخواهند حرفی جز آنچه به نفع  خودشان  است بشنوند وگرنه این را همه میداندد که چند همسری در ایران ریشه خانواده را خواهد زد حال یا این درخت میافتد یا از درون تُهى میشود!فقط کافیست یک روز در مراکز مشاوره باشیم تا عمق فاجعه را ببینیم.
و چه چیز مهمتر از خانواده؟

  • دورخیز

نظرات  (۲)

  • جناب دچار
  • متن خیلی خوب بود جاهاییش
    مخصوصا درمورد بی ربط بودن نسبت خیانت به زنان شاغل

    فقط من اگه بخوام گیر بدم به اون بخشیه که گفتین مگه نقش پدری مهم نیست؟ این مغالطه نیست؟

    + فکر کنم متن آیت اللهی رو هم نخوندین درسته؟ :)



    پاسخ:
    چرا اتفاقاً متن کاملش رو خوندم.من خیلى قصد تحلیل صحبت هاى ایشون رو نداشتم هرچندکه به نظرم جاى هیچ دفاعى نداشت. و نقد پروانه سلحشورى واقعا درست بود در مورد صحبت هاشون.
    نه واقعا به نظرم مغالطه نیست. خانم ها وظیفه مدیریت منزل و تربیت فرزندان رو دارند و حضور پدر هم در تربیت و رشد فرزندان به همان اندازه مهمه این فرزند براى هر دو والدین  است و هر دو نفر وظیفه و مسئولیت نسبت بهش دارند. من میخواستم به این موضوع اشاره کنم که همونطور که اگر پدر ها و مادر ها به یک اندازه خودشون رو مسئولِ بودن در روند تربیتی فرزندشان بدانند و‌صرفا خانم ها مدیریت خانه را داشته باشند و نه نقش کارفرما و کارگر‌‌ را همزمان با هم ، میشه با یه تدبیر ساده جای فعالیت های اجتماعی را برای خانم‌ها باز کرد.

  • جناب دچار
  • این پست رو به پست دیروز خودم لینک کردم :
    http://fiish.blog.ir/post/437